Så förstår du Tre

Efter ännu ett samtal från Tre (en trevlig och kunnig anställd) har jag nu fått fakta kring det jag länge misstänkt: Tre Mediacenter Stureplan håller inte vad de lovar. Tre Stureplan har tagit betalt för en upplåsning de aldrig beställt… iaf enligt den vänliga damen hos Tre:s ökända kundtjänst.

Fem enkla steg till att förstå Tre:s maffiosostruktur:

1) Tre använder flera olika system för hantering av samma (de kallar det olika) information. Ett av dem verkar tända till på mobilnumret du använder, ett annat vill ha ditt personnummer. Skillnaden mellan dessa system verkar så mystisk att inte ens personalen vet vad som finns var.

2) Telefonnummer är till för att döljas. Det enda nummer du nödvändigtvis kan få tillgång till är numret till kundtjänst (som du redan borde ha numret eftersom du talar med kundtjänst. Logiskt, va?) Våga be om ett direktnummer till den person du blir kopplad till eller som de antar att du vill tala med (se även 3, 4 & 5).

3) Be att få tala med chefen/ring chefen och tala om att de anställda inte svarar. Detta är det enda sättet att få ut information om en telefon som är på lagning eller om hur det går med din upplåsning. Jag har talat med säkert ett tiotal olika personer i butik och på respektive callcenter och chefen verkar vara den (bäst) utbildade och den som faktiskt lyssnar på dig.

4) Avbryt dem och ställ din egentliga fråga. Under ett samtal med Tre:s kundtjänst kommer du att få lyssna till en lång rad svar i stil med ”det kan vara så att…” eller ”vill du lyssna eller ska jag koppla tillbaka dig till kön?” Om detta inte besvarar den fråga du vill ställa (påståendena kommer oftast innan du hunnit fråga nåt) fortsätt att ställa din fråga. (se även .3). Under mina senaste samtal till kundtjänsten har jag i de flesta fall till slut blivit kopplad till slut iaf blivit kopplad till chefen…

5) Tre har informationen (men vet nog inte om det). När du, som jag, står där med en operatörslåst telefon är det Tre som har låst den och också Tre som kan låsa upp den. Oavsett vem de tror sig ha tänkt ringa (de verkar aldrig ringa på riktigt) så är det någon på Tre som egentligen borde ha rätt svar och möjlighet att hjälpa dig. Tragiskt nog verkar utbildning vara sekundärt hos Hi3gAccess. Hellre många reklamlurade kunder än många nöjda kunder…

Läs mer:

Operatörslåst av Tre

Posted in Urklipp at januari 2nd, 2007. Trackback URI: trackback

No Responses to “Så förstår du Tre”

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>